Are you sure you want to delete this item? Are you sure you want to delete these 0 items?

Download

Oops! Something went wrong! It doesn't appear to have affected your data. Please notify your system administrator if the problem persists. Access denied
Your session was expired. Page will be reloaded.

Processing...

Your assets are ready. If the download does not start automatically, click Download.

Add assets to album

  • CAT MCTC 13 0 0003556.tif
    Apartaments
    Estança reial
    Estances reials
    Estocolm
    Palau Reial
    Underwood & Underwood
    Consta: "908 - In the beautiful apartments of Her Majesty the Queen at the Royal Palace, Stockholm, Sweden. Copyright 1905 by Underwood & Underwood" "Underwood & Underwood. Publishers. New York. London. Toronto - Canada. Ottawa - Kansas." "Sun Sculpture Trade Mark." "Works and Studios. Arlington, New Jersey. Littleton, New Hampshire, Washington District of Columbia."
    1905
  • Daguerreotip 2369.JPG
    Desconegut
    Daguerreotip
    Dones
    Retrat
    Retrat complet de dues dones, una gran asseguda i una altra jove de peu (probablement mare i filla) amb el que sembla un sobre i una carta a les mans. La imatge està il·luminada i retocada. Es llegeix la marca del plater a l'extrem inferior esquerra de la placa: "CHRISTOFLE".
    c.1840-c.1860
  • Daguerreotip 2361.JPG
    Mattey
    Daguerreotip
    Dones
    Retrat
    Retrat de tres quarts d'una dona de mitjana edat asseguda. Vesteix un vestit clar de ratlles i sosté un ventall amb la mà dreta. La imatge està il·luminada.
    c.1848
  • Daguerreotip 2352.JPG
    Lorichon y Martínez
    Daguerreotip
    Dones
    Família
    Nens
    Persones
    Retrat
    Daguerreotip en marc. Retrat complet d'una dona asseguda i dues nenes (una de peu i una altra asseguda), molt probablement mare i filles. La dona surt a un daguerreotip més de la col·lecció Duran amb núm.inv. 2353 . La disposició de les tres figures manifesta a més d'una gran sensibilitat un alt coneixement de l'ofici, si la figura materna al centre de la composició mira d'enfront a la càmera, les nenes que la flanquegen giren els seus rostres cap a l'objectiu accentuant la simetria del conjunt i enfortint la sensació de vincle materno-filial entre les tres figures. També mostra l'autor mestratge en la natural fixació corporal de les retratades, així mentre la mare i la filla petita es troben assegudes la germana gran es recolza amb les mans entrellaçades a l'espatlla de la mare amb una postura molt familiar que a la vegada facilita l'adopció d'una posició fixa i estable per la presa de la placa. La il·luminació lateral també contribueix a realçar les figures i a dotar d'expressivitat els rostres, mostrant una mirada tímida en les nenes i entre franca i divertida en la mare. La placa està colorida amb tons blaus, blancs i daurats per a les joies. Aquesta peça de bella factura és obra Enrique (o Henri) Lorichon i correspon a la seva estada a Madrid on va col·laborar amb un tal Martínez l’any 1850 tal i com resa la signatura que figura en el lateral de la placa “Lorichon y Mrnez 1850”.
    1850
  • Daguerreotip 2324.JPG
    Desconegut
    Daguerreotip
    Homes
    Retrat de mig pla d'un home de mitjana edat vestit de fosc amb camisa blanca i mocador al coll a mode de corbatí. La imatge està il·luminada.
    c.1840-c.1860
  • Daguerreotip 2319.JPG
    Desconegut
    Daguerreotip
    Dones
    Retrat
    Retrat de tres quarts d'una noia jove amb vestit fosc i joies que sosté un ventall amb la mà. La imatge està il·luminada. Aquesta peça destaca especialment per ús intel·ligent de la llum que aconsegueix realçar la figura de la retratada malgrat vestir de negre sobre fons fosc, seguint una escenografia que alguns autors anomenaven com de sistema americà. S’ha de tenir en compte que a mitjans del segle XIX els sistemes d’il·luminació artificial eren bàsicament a gas i per tant de poques prestacions, aquest fet obligava a d’utilitzar la llum natural i a que la majoria dels estudis de daguerreotípia es localitzessin principalment en els àtics dels edificis. La gran definició del rostre i del tronc superior de la jove permet apreciar els bells plecs i l'encaix que llueix la seva vestimenta. La qualitat del daguerreotip queda confirmada per l’exquisit treball del retocador en aplicar pigment en braços i rostre en tons encarnats més intensos en les galtes i en els llavis. El treball sobre el daurat de les joies o el verd de la pedreria del penjoll del pit són igualment destacables i de gran realisme. El retrat capta hàbilment l'expressió serena de la jove i segueix les fórmules habituals en el retrat al daguerreotip com és l'ús de la tauleta perquè la model pugui recolzar-se, així com l'ús del ventall, que igual que el més piadós llibre, juguen en els retrats femenins un paper similar al dels bàculs o els puros en els retrats masculins. El conjunt no té preservador i es presenta encastada en una caixa de fusta folrada de paper imitació a cuir, el vidre protector imitació a carei fa de paspartú. Es pot apreciar una manxa d'oxidació perimetral ocasionada per un segellat en mal estat.
    c.1840-c.1860
  • Daguerreotip 2322.JPG
    Desconegut
    Daguerreotip
    Homes
    Retrat
    Retrat de mig pla d'home de mitjana edat amb bigoti, vesteix jaqueta negre i armilla, camisa, pantalons blancs i un corbatí negre. La imatge està il·luminada.
    c.1840-c.1860
  • Daguerreotip 2314.JPG
    Desconegut
    Daguerreotip
    Homes
    Retrat
    Retrat de mig pla d'un home jove, vesteix jaqueta i armilla negres i camisa i pantalons blancs. La imatge està il·luminada.
    c.1840-c.1860
  • Daguerreotip 2313.JPG
    Desconegut
    Daguerreotip
    Homes
    Retrat
    Retrat complet d'un noi jove assegut i amb la mà dreta sobre una taula on sembla haver-hi un barret de color clar. La imatge està il·luminada.
    c.1840-c.1860
  • Daguerreotip 2315.JPG
    Desconegut
    Daguerreotip
    Homes
    Retrat
    Retrat de mig pla d'home jove assegut, vesteix armilla clara i sosté un bastó amb la mà esquerra. La imatge està probablement il·luminada.
    c.1840-c.1860
  • Daguerreotip 2359.JPG
    Desconegut
    Daguerreotip
    Homes
    Retrat
    Retrat de mig pla d'un home de mitjana edat vestit d'etiqueta amb grans patilles, el corbatí es troba il·luminat en color blau.
    c.1840-c.1860
  • Daguerreotip 2303.JPG
    Desconegut
    Daguerreotip
    Homes
    Retrat
    Retrat de tres quarts d'un home de mitjana edat assegut, vesteix de fosc amb camisa i guants blancs. La imatge està il·luminada.
    c.1840-c.1860
  • CAT MCTC 01 0 0031238.jpg
    Desconegut
    Congost
    Congost de Corçà
    Corçà
    Les Conclues de Millà
    Noguera Ribagorçana
    Riu
    Riu Noguera Ribagorçana
    Vall de la Noguera Ribagorçana
    Consta: "OR-336 18-2-915" Consta al revers: "S" Consta al peu de fotografia: "O.R. 336. Valle del Ribagorzana - Congosto de Corsá: Las Conclues de Millá 18-2-15" Consta al volum sota la fotografia: "336"
    18/02/1915
  • CAT MCTC 04 0 0001287.tif
    Josep Forns i Olivella
    Casa Pia Batlló
    Eduard Batiste Alentorn
    Eixample
    Estereoscopia
    Francesc Pagès i Serratosa
    Gran Via de les Corts Catalanes
    Joan Güell i Ferrer
    Joan Martorell
    Joan Martorell i Montells
    Josep Vilaseca i Casanovas
    Maximí Sala i Sánchez
    Monument a Joan Güell i Ferrer
    Monuments
    Rambla de Catalunya
    Rossend Nobas i Ballbé
    Torquat Tasso i Nadal
    Monument a Joan Güell i Ferrer situat a la cruïlla entre la Gran Via de les Corts Catalanes i la Rambla de Catalunya, a Barcelona. Va ser inagurat l'any 1888, obra de l'arquitecte Joan Martorell i Montells amb la participació dels escultors Rossend Nobas i Ballbé, Torquat Tasso i Nadal, Eduard Batiste Alentorn, Maximí Sala i Sánchez i Francesc Pagès i Serratosa. Nobas va crear l'escultura de Güell, empresari tèxtil fundador de la fàbrica de filats El Vapor Vell de Sants, creador de les primeres organitzacions patronals i polític. L'escultura, orientada al mar, es situava sobre un pedestal, ideat per Martorell, en la base del qual quatre figures representaven la Indústria, obra de Tasso, la Marina, d'Alentorn, l'Agricultura, de Sala, i l'Art, de Pagès. L'escultura va ser destruida l'any 1936 i la resta del monument es va dedicar a les víctimes del 19 de juliol. L'any 1941 es va decidir restaurar el monument. L'obra, finalitzada l'any 1945, va ser d'esplaçada del centre de la cruïlla cap a un costat, en el seu emplaçament actual. L'escultura, una còpia gairebé idèntica de l'original, elaborada per Frederic Marès i Deulovol, es va orientar cap a la Plaça d'Espanya, mentre que el pedestal es va refer de nou, obra d'arquitecte Joaquim Vilaseca i Rivera. A l'esquerra del monument, es pot veure la Casa Pia Batlló construida entre 1891 i 1896 per l'arquitecte Josep Vilaseca i Casanovas. Text: Barcelona. Monument a Güell.
    1910-1920
  • CAT MCTC 04 0 0000604.tif
    Josep Forns i Olivella
    Claustres
    Columnes
    Convent de Sant Francesc
    Convents
    Estereoscopia
    Porxos
    Porxos del claustre de l'antic convent de Sant Francesc, a Vilafranca del Penedès. Text: "1929. 2 Febrer. Vilafranca del Penadés. "Sant Francesc". Calustres - Vells".
    02/02/1929
  • CAT MCTC 04 0 0001584.tif
    Josep Forns i Olivella
    Carreteres
    1910-1920
  • CAT MCTC 04 0 0001585.tif
    Josep Forns i Olivella
    Carreteres
    1910-1920
  • CAT MCTC 01 0 0030369.jpg
    Desconegut
    Campo
    Presa
    Presa de Campo
    Consta: "O.S. 1190 31-3-923" Consta al peu de fotografia: "O.S. 1190 - Presa salto Campo - Vista panorámica desde la parte superior boca salida túnel." Consta al marge dret del volum: "1191"
    31/03/1923
  • CAT MCTC 01 0 0032109.tif
    Desconegut
    Alternador
    Central de Seira
    Central hidroelèctrica de Seira
    Generador
    Seira
    Consta: "OR1310" Consta al peu de fotografia: "OR 1310 - Central de Seira Grupo I Montage del alternador 23-II-18" Consta al volum sota la fotografia: "1310"
    1918
  • CAT MCTC 01 0 0032200.tif
    Desconegut
    Canonada
    Canonada de pressió
    Dipòsit
    Dipòsit distribuïdor
    Grues
    Es conserven dues còpies d'aquesta fotografia, una al volum 57 i l'altra al volum 58. Consta: "OR-1420 6-7-918" Consta al peu de fotografia del volum 57 i 58: "O.R. 1420 - Tubería de presión Depósito distribuidor" Consta al volum 57 i 58 sota la fotografia: "1420"
    1918
  • CAT MCTC 01 0 0032220.tif
    Desconegut
    Canonada
    Canonada de pressió
    Dipòsit
    Dipòsit distribuïdor
    Grues
    Consta: "OR-1441 1-8-918" Consta al peu de fotografia: "OR 1441 - Tubería de presión Depósito distribuidor" Consta al volum sota la fotografia: "1441"
    1918
  • CAT MCTC 01 0 0032095.tif
    Desconegut
    Canonada
    Canonada de pressió
    Canonada metàl·lica
    Es conserven dues còpies d'aquesta fotografia, una al volum 53 i l'altra al volum 54. Consta: "OR1296 14-I-918" Consta al peu de fotografia del volum 53 i 54: "OR 1296 - Trozo 2º de la tubería de presión Montage" Consta al volum 53 i 54 sota la fotografia: "1296"
    1918